اینستاگرام نوحه باران

آشنایی با رم سرور HP و مدل‌های آن

آشنایی با رم سرور HP و مدل‌های آن

رم ها وظیفه نگهداری اطلاعات پردازشی برای مدتی معین را بر عهده دارند که به صورت موقت به این کار میپردازند. به صورتی که بعد از قطع برق اطلاعات از روی آن پاک خواهد شد. رم سرور HP نیز همانند دیگر رم ها این وظیفه را این بار در سرور بر عهده دارد. تفاوت رم های معمولی با رم های سروری در سرعت، عمر مفید و حجم آن ها است. رم ها در نسل های مختلفی تولید شده اند که از معروف ترین آن ها میتوان به مدل های DDR3 و DDR4 اشاره کرد. البته مدل جدید نیز با عنوان DDR5 عرضه شده است. از آنجایی که سرورها وظیفه مهمی بر عهده دارند به طوری که اطلاعات بسیار مهمی را نگهداری ، پردازش و در اختیار کاربران قرار میدهند، باید در انتخاب قطعات اورجینال آن ها که عمر مفید بالایی دارند توجه خاصی شود. رم HPE برای سرورهای مختلفی عرضه شده که میتوان به سری های DL، ML، BL و WorkStation اشاره کرد. شرکت پردازش رایان پژواک با بیش از 10 سال سابقه کاری در زمینه سرور HP و دیتاسنتر و تجهیزات جانبی آنها ، رم های سروری را در مدل های hp و hpe عرضه می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 021-41308000 تماس بگیرید و یا به سایت این مجموعه با آدرس www.RayanPejvak.ir مراجعه کنید.

آشنایی بیشتر با رم HPE

رم های سرور در چند نوع DDR عرضه شده اند که در حال حاضر رم‌های DDR4 و در رتبه بعدی رم های DDR3 مورد استفاده قرار می‌گیرند. رم های DDR2 منسوخ شده اند. مورد دیگری که سبب تفاوت در مدل‌های مختلف رم می‌شوند تعداد Rank در Ram ها است. رم ها بصورت تک رنک، Dual Rank و یا Quad Rank تولید شده اند. از تکنولوژی های بکار گرفته شده در RAM میتوان به تکنولوژی ECC یا اصلاح خودکار خطاها اشاره کرد. قابلیت ECC در رم های سروری تعبیه شده و رم های دسکتاپی این قابلیت را ندارند. ویژگی ECC جهت تشخیص و اصلاح ارور، مقداری زمان مصرف خواهند کرد و این مورد باعث خواهد شد تا سرعت رم مقداری کاهش یابد. تکنولوژی دیگر این رم ها BGA نام دارد. IC های BGA اتصال با مدار را به جای چیپست هایی با پایه خرچنگی، با استفاده از چیپست هایی با توپ های قلع شده در سطح آن انجام می دهند. این اتصال ارتباط بهتری را با مدار برقرار خواهد کرد و بالاترین سطح عملکرد را ارائه خواهد داد.

اینستاگرام نوحه باران

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی